Ana içeriğe atla
Önemli bildirim!

Emzirme, bebeklerin sağlıklı büyümesi ve gelişimi için en iyi beslenme yöntemidir. Altı ay boyunca sadece emzirme, bebekleri beslemenin en ideal yoludur. Altı ayın ardından bebekler takviye gıda almaya başlamalı ancak iki yıl veya daha uzun süreyle anne sütü emmeye devam etmelidir. Annenin iyi beslenmesi, anne sütünün yeterli miktarda ve kalitede olmaya devam etmesine yardımcı olur. Gereksiz yere kısmen veya tamamen biberona ya da diğer takviye gıdalara ve içeceklere geçilmesi, emzirme üzerinde geri dönüşü olmayan olumsuz bir etkiye neden olabilir. Anne sütünün ikamelerini kullanmaya karar vermeden önce veya emzirmekte güçlük yaşıyorsanız doktorunuza danışın ve sosyal ve finansal sonuçları göz önünde bulundurun. Yanlış veya gereksiz kullanım sağlık tehdidine neden olabileceği için anne sütü ikameleri veya diğer takviye gıdalar ve içeceklerin kullanım, hazırlama ve saklama talimatlarını dikkatlice uygulayın.

12039meta

Hamileliğiniz – Trimester 1

Bebeğiniz 3 aylıkken yaklaşık 7,5cm boyunda ve 20gr ağırlığındadır.

Bebeğinizin gözlerinin, kulaklarının, burnunun ve uzuvlarının oluştuğu bu evrede başını ve vücudunu açıkça fark edebilirsiniz. Bu evrede bebeğiniz kaslarını hareket ettirmeye, ayak parmaklarını kıvırmaya, yumruklarını sıkmaya ve ağzıyla emme hareketleri yapmaya başlar.
 
Bebeğinizin sinir sistemi artık tamamen gelişmiştir. Dolayısıyla karnınızı okşadığınızda bebeğiniz sizin sevecen dokunuşlarınızı hissedebilir, ancak siz onu henüz hissedemezsiniz. 
 
Sağlık ve Beslenmeye Dikkat Ediniz:
 Günde en az sekiz saat uyku uyumak, sigara içmeyi bırakmak ve yemek alışkanlıklarınızı değiştirmek bu evrede dikkat edilmesi gereken konulardır. Birçok erken hamilelik sorunu hamileliğin beşinci ila yedinci haftasında ortaya çıkar. İştah kaybı olması durumunda daha sık ve küçük öğünler yiyebilirsiniz. Gastrointestinal sorunlarını önlemek ve ilaç alma gereksinimini azaltmak için öğünlerden önce ellerinizi yıkamak büyük önem taşır.
 
Çevre güvenliğinizi kontrol ediniz:

İş ve ev ortamınızdaki potansiyel tehlikeleri gözden geçiriniz. Güvenliğinizden emin olmak için ayağınızın takılabilecegi gereksiz eşyalarınızın olup olmadığına, banyo küveti, pürüzsüz zeminler veya halıların ayağınızı kolayca kaydırma olasılıklarına dikkat ediniz.
 
Egzersiz:
Hamileliğin odak noktası kilo artışı ve vücutta yaşanan değişikliklerdir. Bu nedenle egzersiz yapmak bacaklardaki yorgunluğu ve bel bölgesindeki ağırlık hissini azaltacaktır. En önemlisi, kolay bir doğuma hazırlanmak için bel ve pelvik kaslarını yumuşatacak eklem ve kas egzersizleri yapmanızdır.

Sitemizdeki deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikamızı ziyaret edebilir veya Çerez Onay Çubuğumuzda kişisel tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Sitemizde gezinmeye devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.