Ana içeriğe atla
Önemli bildirim!

Emzirme, bebeklerin sağlıklı büyümesi ve gelişimi için en iyi beslenme yöntemidir. Altı ay boyunca sadece emzirme, bebekleri beslemenin en ideal yoludur. Altı ayın ardından bebekler takviye gıda almaya başlamalı ancak iki yıl veya daha uzun süreyle anne sütü emmeye devam etmelidir. Annenin iyi beslenmesi, anne sütünün yeterli miktarda ve kalitede olmaya devam etmesine yardımcı olur. Gereksiz yere kısmen veya tamamen biberona ya da diğer takviye gıdalara ve içeceklere geçilmesi, emzirme üzerinde geri dönüşü olmayan olumsuz bir etkiye neden olabilir. Anne sütünün ikamelerini kullanmaya karar vermeden önce veya emzirmekte güçlük yaşıyorsanız doktorunuza danışın ve sosyal ve finansal sonuçları göz önünde bulundurun. Yanlış veya gereksiz kullanım sağlık tehdidine neden olabileceği için anne sütü ikameleri veya diğer takviye gıdalar ve içeceklerin kullanım, hazırlama ve saklama talimatlarını dikkatlice uygulayın.

trimester2

Hamileliğiniz – Trimester 2

Bebeğiniz 6 aylıkken yaklaşık 28cm boyunda ve 660gr ağırlığında olur. Sevdiğiniz kişiler kulaklarını karnınıza dayadıklarında bebeğinizin kalp atışlarını duyabilirler!

Bebeğinizin omurgası gittikçe gelişmekte ve vücudu da orantılı olarak büyümektedir, bu nedenle daha yağ bakımından az, cılız bir görünüme sahip olur.

Bu evrede işitme, tat alma ve dokunma hisleri gelişmiştir. Artık sizin kalp atışlarınızı duyabilmekte ve rahmin dışından gelen seslere tepki gösterebilmektedir. Ayrıca acı ya da tatlı tatları ayırt edebilmekte, kaslarını gerdirerek, başını çevirerek ve yumruklarını sıkarak dokunuşlarınıza yanıt verebilmektedir.

Duruşunuza ve hareketlerinize dikkat ediniz

Ayakta çok uzun süre kalmayınız. Ayaktayken ağırlığınızı her iki bacakta dengelemeyi ve ayaklarınızı biraz aralıklı tutmayı unutmayınız ki basınç yerleri ayak tabanınızın ortasına dek gelsin. Bu pozisyon sizi daha az yorar. Hamileliğinizin yaklaşık 20. haftasında bel ağrılarını önlemek için bir kuşak takma konusunda doktorunuza danışabilirsiniz. 

Kabızlığı önleyiniz

Sabahları bol bol su içiniz ve düzenli olarak tuvaleti kullanınız. Ayrıca sindirimi kolaylaştırmak için bol miktarda lif oranı yüksek meyve ve sebze tüketiniz. Rahminiz büyüdükçe, oluşan basınç nedeniyle pelvik damarlarınız şişer ve bu durum basura yol açabilir. Tuvaleti kullandiktan sonra ilgili bölgeyi nazikçe temizlemek için ıslak mendil veya ıslatılmış tuvalet kağıdı kullanabilirsiniz.

Göğüs uçlarınıza iyi bakınız

Bebeğinizi emzirmeyi planlıyorsanız, banyo yaptıktan sonra göğüs uçlarınıza nemlendirici krem veya zeytinyağı sürmeyi ihmal etmeyiniz ve temiz bir başparmağınızı ve parmağınızı kullanarak göğüs uçlarınız ile çevresine nazikçe masaj yapınız. Bunu günde iki kez 5'er dakika yapınız. Göğüs uçlarınız düz veya içe dönükse, düşük riskini azaltmak için hamileliğinizin 17. haftasından başlayarak onları dışarıya çıkartmalısınız. Göğüs uçları günde bir kez nazikçe dışarıya çıkartılıp bir süre öyle tutulmalıdır. 

Sitemizdeki deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikamızı ziyaret edebilir veya Çerez Onay Çubuğumuzda kişisel tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Sitemizde gezinmeye devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.