Ana içeriğe atla
Önemli bildirim!

Emzirme, bebeklerin sağlıklı büyümesi ve gelişimi için en iyi beslenme yöntemidir. Altı ay boyunca sadece emzirme, bebekleri beslemenin en ideal yoludur. Altı ayın ardından bebekler takviye gıda almaya başlamalı ancak iki yıl veya daha uzun süreyle anne sütü emmeye devam etmelidir. Annenin iyi beslenmesi, anne sütünün yeterli miktarda ve kalitede olmaya devam etmesine yardımcı olur. Gereksiz yere kısmen veya tamamen biberona ya da diğer takviye gıdalara ve içeceklere geçilmesi, emzirme üzerinde geri dönüşü olmayan olumsuz bir etkiye neden olabilir. Anne sütünün ikamelerini kullanmaya karar vermeden önce veya emzirmekte güçlük yaşıyorsanız doktorunuza danışın ve sosyal ve finansal sonuçları göz önünde bulundurun. Yanlış veya gereksiz kullanım sağlık tehdidine neden olabileceği için anne sütü ikameleri veya diğer takviye gıdalar ve içeceklerin kullanım, hazırlama ve saklama talimatlarını dikkatlice uygulayın.

thumb-Vi-sao-an-uong-co-GI-thap-co-loi-cho-me-bau

Hamilelik süresince sağlıklı beslenme tavsiyeleri

Dengeli, besleyici bir hamilelik diyeti hem size hem de bebeğinize yarar. Doğru bir diyet hem bebeğinizin sağlıklı bir şekilde rahimde gelişmesine yardımcı olur, hem de kusma, mide ekşimesi, baş dönmesi ve mide bulantısı gibi hamilelik rahatsızlıklarını hafifletir.

Hamileliğin üç evresinde besin ihtiyaçlarınızı gözden geçiriniz:

İlk trimester (Gebe kalma - 12 haftalık)
İlk trimester sırasında bebeğiniz birkaç hücreden (embriyo) gözü, kulağı, el ve ayak parmakları, hayati organları ve cinsel organıyla insanımsı bir görünüş alıncaya kadar çok hızlı gelişmektedir. Vücudunuz ani hormon artışı ve değişime adapte olmaya çalışırken kusma, sık sık idrara çıkma, mide ekşimesi, aşerme veya gıdadan kaçınma, mide bulantısı, baş dönmesi ve yorgunluk gibi hamilelik rahatsızlıkları yaşayabilirsiniz. 

Bu erken hamilelik rahatsızlıklarıyla başa çıkabilmek için günde altı kez hafif, sık sık ve lif bakımından zengin öğünler yiyiniz. Meyveler ve hafif mayhoş lezzette sağlıklı atıştırmalıklar (turunçgil çeşitleri) mide bulantısını hafifletebilir. Suni tatlandırıcılardan ve acılı, yağlı yemeklerden kaçınmalısınız. Ayrıca artık sigara ve alkollü içecekleri bırakmalı , kafein içeren içecekleri de ciddi miktarda azaltmalısınız. Ciddi rahatsızlıklar yaşıyorsanız hemen tıbbi yardım alınız.

İkinci trimester ( 13 - 28 haftalık)
Bebeğiniz 13 ila 28 haftalık olduğunda organları, kas ve sinir sistemi, işlevlerini tamamiyle yerine getirecek şekilde gelişmiş olacaktır. İkinci trimestere girmenizle birlikte mide bulantısı ve yorgunluk gibi bazı rahatsızlıklar azalacaktır ve karnınız günden güne belirgin bir şekilde büyüyecektir.

Kabuklu yemişler, tohum ve çekirdekler, yağsız kırmızı et, kümes hayvanı eti, balık, pastörize süt ve süt mamulleri gibi proteini yüksek olan gıdaları tüketiniz. Ayrıca diyetinize tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri (Omega-3 ve Omega-6) gibi sağlıklı yağları dahil ediniz. Bu yağlar belli bitkisel yağlarda (kırmızı palmiye yağı, zeytinyağı), sert kabuklu yemişlerde, tohum ve çekirdeklerde, balık ve deniz ürünlerinde bulunur.

Üçüncü trimestre (29 - 40 haftalık)
Bu evrede bebeğinizin organları artık bütünüyle oluşmuştur ve tam olarak işlevlerini yerine getirmektedir. Bu arada her hafta gitgide büyüdüğü için ağırlığı sizin organlarınıza baskı oluşturur, dolayısıyla nefes darlığı, sık idrara çıkma ve iştahınızın artması gibi durumlar yaşamanıza sebep olur.

Bebeğinizin beslenme ihtiyaçları arttıkça, siz de bol miktarda protein, folik asit, kalsiyum, demir ve vitamin içeren çok yönlü bir beslenmeye ihtiyaç duyacaksınız. Besleyici değeri yüksek yerinde bir gıda alımı ve doğru et sebze oranı, annenin gereğinden fazla kilo almasını ve distosi'ye (anormal, yavaş veya zor doğum) neden olabilecek ceninin aşırı büyümesini önleyebilir.

Her annenin ve bebeğin beslenme ihtiyaçlarının farklı olabileceğini unutmayınız. Dolayısıyla hem sizin hem de bebeğinizin güvenli ve sağlıklı bir şekilde gelişimini sağlamak için doğum öncesi kontrollarını düzenli yaptırmak büyük önem taşımaktadır.

Sitemizdeki deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikamızı ziyaret edebilir veya Çerez Onay Çubuğumuzda kişisel tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Sitemizde gezinmeye devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.