Ana içeriğe atla
Önemli bildirim!

Emzirme, bebeklerin sağlıklı büyümesi ve gelişimi için en iyi beslenme yöntemidir. Altı ay boyunca sadece emzirme, bebekleri beslemenin en ideal yoludur. Altı ayın ardından bebekler takviye gıda almaya başlamalı ancak iki yıl veya daha uzun süreyle anne sütü emmeye devam etmelidir. Annenin iyi beslenmesi, anne sütünün yeterli miktarda ve kalitede olmaya devam etmesine yardımcı olur. Gereksiz yere kısmen veya tamamen biberona ya da diğer takviye gıdalara ve içeceklere geçilmesi, emzirme üzerinde geri dönüşü olmayan olumsuz bir etkiye neden olabilir. Anne sütünün ikamelerini kullanmaya karar vermeden önce veya emzirmekte güçlük yaşıyorsanız doktorunuza danışın ve sosyal ve finansal sonuçları göz önünde bulundurun. Yanlış veya gereksiz kullanım sağlık tehdidine neden olabileceği için anne sütü ikameleri veya diğer takviye gıdalar ve içeceklerin kullanım, hazırlama ve saklama talimatlarını dikkatlice uygulayın.

VN_articles_thumb_healthyweight

Çocuğunuzun sağlıklı kiloda kalması

Birçok ebeveyn çocuklarının kötü yemek alışkanlıkları olmasından, yetersiz yemesinden veya gerektiği gibi yememesinden yana kaygı duymaktadır. Bir ile on yaş arası çocuk sahibi annelerin P'si, çocuklarının yetersiz beslendiğine veya kötü yemek alışkanlıklarının olduğuna inanırlar. Ancak bunun 'si gerçekten ziyade yanlış kanıdır.

Kötü yemek alışkanlıklarının belirtileri

Çocuğunuzun gerçekten kötü yemek alışkanlıkların olup olmadığını nasıl belirleyebilirsiniz? Aslında pek çok belirtisi vardır ama çocuğunuzda özellikle dikkat etmeniniz gereken 5 belirti şunlardır:

healthyweight_1_1_noappetite

Çocuğunuzun öğünleri bitirmesinin 30 dakikadan fazla sürmesi

healthyweight_1_2_underweight_2

Çocuğunuzun kilosunun, boyu ve yaşına göre az olması

healthyweight_1_3_avoidmeals_2

Çocuğunuzun öğünlerden kaçması, ağzını kapatması, bazen kusuyor gibi yapması ve genel olarak öğünlerde mızmızlık yapması

healthyweight_1_4_fussyeater

Çocuğunuzun seçicilik yapması ve sadece alıştığı yemekleri yemesi

healthyweight_1_5_reducedappetite_2

Çocuğunuzun yaşıtlarına kıyasla daha az yemek yemesi

Kötü yemek alışkanlıklarının nedenleri

Çocuğunuzun, öğün zamanlarından özellikle önce çok seviyorken aniden kaçınmaya başlaması şaşırtıcı olabilir, ancak yemek yeme alışkanlıklarının kötüye gitmesinin pek çok sebebi olabilir. Bu durum genellikle üç temel nedenden kaynaklanır– bunlar, besinler, çocuğun kendisi veya bakıcılarının alışkanlıkları olarak adlandırılır.

1. Verilen gıda çocuğunuzun damak tadına göre değilse veya onun gelişim safhasına uygun değilse besinler, çocuğunuzun kötü yemek alışkanlıklarının bir nedeni olabilir.

Besinler

healthyweight_2_1_food

Verilen gıda çocuğunuzun damak tadına göre değilse
veya onun gelişim safhasına uygun değilse
çocuğunuzun kötü yemek alışkanlıklarının bir nedeni olabilir

2.Çocuğun kendisi kötü yemek alışkanlıklarının bir nedeni olabilir, bunun için çocuğunuzun aşağıdaki belirtileri sergileyip sergilemediğine dikkat ediniz:

Çocuğun kendisinde

healthyweight_2_2_mouthdisorder

Ağzında rahatsızlıklar olması

healthyweight_2_3_senses

Belirli koku veya tatlara karşı çok hassasiyeti göstermesi

healthyweight_2_4_noappetite

İştahı az olması ve yemek yemeyi reddetmesi veya normal yediği miktarlardan çok daha az yemesi

healthyweight_2_5_doctor

Başka bir fiziksel veya işlevsel sağlık durumu olması

3.Bakıcılar da çocuğunuzun kötü yemek alışkanlıklarına katkıda bulunabilir. Bu yüzden aşağıdaki belirtileri gördüğünüzde dikkatli olmalısınız:

Bakıcılar

healthyweight_2_6_environment_2

Bakıcı çocuğu yemek yemesi için beslenmeye uygun olmayan bir ortamda oturtur (örneğin televizyon veya oyuncaklar gibi dikkat dağıtıcı unsurların olduğu yerlerde)

healthyweight_2_7_toocontrolled_2

Bakıcının beslenmeye yaklaşımı ya aşırı kontrolcü ya da aşırı ihmalcidir (her ikisinin de fazlası kötüdür)

healthyweight_2_8_lackofunderstanding

Bakıcının beslenme anlayışı kıt olup çocuğunuzun gelişimine uygun olmayan gıdalar veriyor olabilir.

Kötü yemek alışkanlıklarının çözümleri

Çocuğunuzun kötü yemek alışkanlıklarının nedenine bağlı olarak, bunların düzelmesini sağlayacak çeşitli çözümler bulunmaktadır. Nedeni ne olursa olsun, amaç bu alışkanlıkları kırıp, yerine çocuğunuzun büyümesi ve gelişmesi için onu sağlıklı yemek yemeye teşvik edecek doğru yemek alışkanlıkları oluşturmak olacaktır.

Bazı çocuklar normalden daha az gıda alırlar ancak bu miktar onların beslenme gereksinimlerini karşılar.

Ebeveynlerin yanlış kanıları

healthyweight_3_1_doctoradvice_2

Çocukların büyümesi ve beslenmesi konularında tavsiye almak üzere bir çocuk doktoruna gidiniz.

healthyweight_3_2_tipsformom

Anneler sunulan 9 öneriyi hayata geçiriniz

Çocuğunuz oynamayı ve aktif olmayı sevdiği halde gıdayla o kadar ilgilenmiyor.

Aktif çocuklar bazen yemek yemeyi unuturlar

healthyweight_3_3_visitdoctor_2

Bunun nedeninin otizm veya dikkat eksikliği hiperaktive bozukluğu olmadığından emin olmak için doktora gidiniz.

healthyweight_3_4_tipsformom

Annelere sunulan 9 öneriyi hayata geçiriniz

healthyweight_3_5_caloriefood_2

Çocuğunuzun büyümesine destek olmak üzere kalorisi yüksek besinleri (1Kcal/1ml) veriniz.

Rahatsızlıklar ve hastalıklar, özellikle şeker hastalığı, iştahı azaltabilir.

Hastalıklar

healthyweight_3_6_treatment_2

Çocuğunuzu zamanında tedavi ettiriniz

healthyweight_3_7_nutritionsupport

Doktorunuzun yönlendirdiği şekilde çocuğunuza besin takviyesi sağlayınız

Çocuğunuz kokusu veya şekli nedeniyle bazı gıdaları reddedebilir

Yemek seçme

healthyweight_3_8_picturesoffood_2

Çeşitli gıdalara alıştırmak için çocuğunuza yiyecek resimleri gösteriniz

healthyweight_3_9_cooking

Yemek hazırlığına çocuğunuzun dahil olmasına izin veriniz

healthyweight_3_10_tipsformom

Annelere sunulan 9 öneriyi hayata geçiriniz

healthyweight_3_11_nutritionalfood

Çocuğunuz bazı gıdaları tüketmek istemezse besin takviyesi yapmayı düşününüz

Anneler için 9 öneri

Üstesinden gelinmezse, yemek alışkanlıkları yetişkinlik dönemine kadar sürüp gidebilir, dolayısıyla çocuğunuzun kötü yemek alışkanlıklarının düzelmesine yönelik çözümler bulmak çok önemlidir. İşte çocuklarının yemek alışkanlıklarını düzeltmek için annelerin hayata geçirebileceği dokuz öneri:

healthyweight_4_1_concentration_2

Çocuğunuzun, dikkat dağıtıcı şeyler (örneğin oyuncak veya televizyon) olmaksızın yemeğe yoğunlaşmasını sağlayınız

healthyweight_4_2_appropriatefood_2

Çocuğunuza yaşına uygun yiyecek sununuz

healthyweight_4_3_encouragement

Çocuğunuz güzel yediğinde onu destekleyiniz

healthyweight_4_4_limitmealtime_2

Öğün sürelerini 30 dakikayla sınırlandırınız

healthyweight_4_5_avoidforce_2

Çocuğunuzu yemeye zorlamayınız veya yılgınlığınızı açıkça göstermemeye çalışınız

healthyweight_4_6_introduce

Gıdaları sabırla sununuz, sevilenlerden önce tercih edilmeyenleri veriniz

healthyweight_4_3_encouragement

Çocuğunuz güzel yediğinde onu destekleyiniz

healthyweight_4_8_rolemodel_2

Ebeveynler çocuklarına iyi birer rol modeli olmalıdır

healthyweight_4_9_avoidsnacks_2

Çocuğunuzun iştahını arttırmak için aralarında en az üç saat olan iki öğün arasında tüketilen atıştırmalıklardan kaçınınız.

Zorlayarak beslemenin sonuçları

Beslemenin veya kötü yemek alışkanlıklarınin üstesinden gelmeye çalışırken yaşanabilecek zorluklar konusunda dikkatli olunmalıdır çünkü bu hem bakıcıda hem de çocukta hafiften ciddi derecelere kadar stres yaratabilir, ayrıca anne ile çocuk arasında gergin bir ilişkiye neden olabilir. Daha ciddi sonuçlar arasında, çocuğunuzun yavaş kilo alması ve zayıf düşmüş bağışıklık sistemi gibi fiziksel etkiler ve aynı zamanda depresyona veya başka rahatsızlıklara yol açabilecek, beslenme esnasında yılgınlık ve kaygı durumları gibi psikolojik etkiler bulunmaktadır. Çocuğu yemeye zorlamak yerine çocuğun yemek alışkanlıklarını düzeltmeye teşvik eden çözümleri benimsemeye odaklanılmalıdır.

Hafif

healthyweight_5_1_stressful

Anne ile çocuk arasında stresli bir ilişki yaratır

Ciddi

healthyweight_5_2_physicaleffects

Fiziksel etkiler
Yavaş kilo artışı, besin eksikliği ve düşük bağışıklık

healthyweight_5_3_psychologicaleffects

Psikolojik etkiler
Besleme esnasında hafif depresyona veya rahatsızlığa neden olabilecek yılgınlık ve kaygı

Sitemizdeki deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikamızı ziyaret edebilir veya Çerez Onay Çubuğumuzda kişisel tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Sitemizde gezinmeye devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.