Ana içeriğe atla
VN_articles_thumb_prebiotics

Prebiyotik hakkında bilgi edininiz: Prebiyotik nedir, yararları ve kaynakları nelerdir

Ortalama bir insanın sindirim sisteminde hücreden 10 kat daha fazla bakterinin yaşadığını biliyor muydunuz? Bunlara mikroflora denilir ve herkesin parmak izi veya DNA'sı olduğu gibi kendine özgü mikroflorası vardır.

Prebiyotikler nedir

Probiyotik adı verilen bu bakterilerin çoğunun insan sağlığına yaralı olduğundan emin olabilirsiniz. Prebiyotik ise probiyotiğin az bilinen kardeşi olup probiyotiklerin beslenmesine, büyümesine ve gelişmesine yardım eden, ince bağırsak ve midede duran hazmı imkansız liflerdir. Prebiyotiklerin iki tipi vardır - GOS (hayvan menşeli) veya FOS (bitki menşeli).

Prebiyotik hakkında bilgi edinin:

Hayvan menşeli (GOS)

Bitki menşeli (FOS)

Prebiyotiklerin rolü

İnce bağırsak ve midede çözünür hazmı imkansız lif

Kalın bağırsağa vardığında yararlı bakteriler için besin kaynağı oluştururlar

Bağırsaklardaki yararlı bakterilerin artması, başta sindirim sistemi olmak üzere genel sağlığımız için çok yararlıdır.

prebiotics_3_1_prebioticsources

Prebiyotiklerin kaynağı

Prebiyotikler doğal olarak anne sütünde bulunur ve bağırsaktaki yararlı probiyotiklerin beslenmelerini ve büyümelerini stimule eder. Bu durum emzirilen bebeklerin niçin daha az enfeksiyona yakalandığına açıklama olabilir. Prebiyotikler ayrıca doğal olarak birçok gıdada bulunur. Genel olarak çiğ gıdalar pişmiş gıdadan daha fazla prebiyotik lifler içerir, örneğin:

  • Elma
  • Kuşkonmaz
  • Muz
  • Fasulye
  • Kepek
  • Lahana
  • Sarımsak
  • Pırasa
  • Baklagiller
  • Soğan
  • Kök sebzeler
prebiotics_4_1_othersources

Diğer iyi kaynaklar şunlardır:

  • Anne sütü
  • Badem
  • Hindiba
  • Tam tahıl yulaf
  • Yabani yer elması
  • Diğer süt ürünleri

Öneri: Bir kase kahvaltılık gevrek/çorba, hem çözünür hem de çözünmez lifleri tamamlamak üzere 1 yemek kaşığı ince kesilmiş yeşillik ve diyet lifi içermelidir.