Ana içeriğe atla
Önemli bildirim!

Emzirme, bebeklerin sağlıklı büyümesi ve gelişimi için en iyi beslenme yöntemidir. Altı ay boyunca sadece emzirme, bebekleri beslemenin en ideal yoludur. Altı ayın ardından bebekler takviye gıda almaya başlamalı ancak iki yıl veya daha uzun süreyle anne sütü emmeye devam etmelidir. Annenin iyi beslenmesi, anne sütünün yeterli miktarda ve kalitede olmaya devam etmesine yardımcı olur. Gereksiz yere kısmen veya tamamen biberona ya da diğer takviye gıdalara ve içeceklere geçilmesi, emzirme üzerinde geri dönüşü olmayan olumsuz bir etkiye neden olabilir. Anne sütünün ikamelerini kullanmaya karar vermeden önce veya emzirmekte güçlük yaşıyorsanız doktorunuza danışın ve sosyal ve finansal sonuçları göz önünde bulundurun. Yanlış veya gereksiz kullanım sağlık tehdidine neden olabileceği için anne sütü ikameleri veya diğer takviye gıdalar ve içeceklerin kullanım, hazırlama ve saklama talimatlarını dikkatlice uygulayın.

VN_articles_thumb_prebiotics

Prebiyotik hakkında bilgi edininiz: Prebiyotik nedir, yararları ve kaynakları nelerdir

Ortalama bir insanın sindirim sisteminde hücreden 10 kat daha fazla bakterinin yaşadığını biliyor muydunuz? Bunlara mikroflora denilir ve herkesin parmak izi veya DNA'sı olduğu gibi kendine özgü mikroflorası vardır.

Prebiyotikler nedir

Probiyotik adı verilen bu bakterilerin çoğunun insan sağlığına yaralı olduğundan emin olabilirsiniz. Prebiyotik ise probiyotiğin az bilinen kardeşi olup probiyotiklerin beslenmesine, büyümesine ve gelişmesine yardım eden, ince bağırsak ve midede duran hazmı imkansız liflerdir. Prebiyotiklerin iki tipi vardır - GOS (hayvan menşeli) veya FOS (bitki menşeli).

Prebiyotik hakkında bilgi edinin:

prebiotics_1_1_animalorigins_cropped

Hayvan menşeli (GOS)

prebiotics_1_2_plantorigins

Bitki menşeli (FOS)

Prebiyotiklerin rolü

prebiotics_1_3_undigestedfibre

İnce bağırsak ve midede çözünür hazmı imkansız lif

prebiotics_1_4_bacteriafood

Kalın bağırsağa vardığında yararlı bakteriler için besin kaynağı oluştururlar

prebiotics_1_5_healthbenefits

Bağırsaklardaki yararlı bakterilerin artması, başta sindirim sistemi olmak üzere genel sağlığımız için çok yararlıdır.

prebiotics_3_1_prebioticsources

Prebiyotiklerin kaynağı

Prebiyotikler doğal olarak anne sütünde bulunur ve bağırsaktaki yararlı probiyotiklerin beslenmelerini ve büyümelerini stimule eder. Bu durum emzirilen bebeklerin niçin daha az enfeksiyona yakalandığına açıklama olabilir. Prebiyotikler ayrıca doğal olarak birçok gıdada bulunur. Genel olarak çiğ gıdalar pişmiş gıdadan daha fazla prebiyotik lifler içerir, örneğin:

  • Elma
  • Kuşkonmaz
  • Muz
  • Fasulye
  • Kepek
  • Lahana
  • Sarımsak
  • Pırasa
  • Baklagiller
  • Soğan
  • Kök sebzeler
prebiotics_4_1_othersources

Diğer iyi kaynaklar şunlardır:

  • Anne sütü
  • Badem
  • Hindiba
  • Tam tahıl yulaf
  • Yabani yer elması
  • Diğer süt ürünleri

Öneri: Bir kase kahvaltılık gevrek/çorba, hem çözünür hem de çözünmez lifleri tamamlamak üzere 1 yemek kaşığı ince kesilmiş yeşillik ve diyet lifi içermelidir.

 

Sitemizdeki deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikamızı ziyaret edebilir veya Çerez Onay Çubuğumuzda kişisel tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Sitemizde gezinmeye devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.